Mark Cerny a Sony rendszermérnöke, akinek komoly szerepe volt a PS Vita, PlayStation 4 fejlesztésében. A mérnök nemrégiben egy exkluzív interjút adott a wired-ne, melyben válaszolt a PlayStation 5-el kapcsolatban felmerülő kérdésekre.
Mark Cerny elmondta, hogy nagyon várja az érkező új generációs konzolt, hisz nem egy egyszerű frissítése lesz az előző generációnak, hanem egy forradalom várható. Amit azonnal leszögezett, hogy a PlayStation 5 nem fog megjelenni a 2019-es évben, amit már eddig is sejteni lehetett, hisz a Sony bejelentette már korábban, hogy távol marad az E3-tól.
A munka már nagyjából 4 éve zajlik. A Sony és a játékfejlesztők kapcsolata egyre inkább összefonódik, már komoly mennyiségű devkit van a fejlesztőknél, így a játékokat a konzol képességeihez tudják szabni, kihasználva annak határait. Persze nem csak a játékfejlesztők alkalmazkodnak a Sony-hoz, hanem a konzol fejlesztőcsapata is próbálja integrálni a játékok készítőinek kívánságait az új konzolba. A cél természetesen az, hogy a PlayStation 4 90 milliós eladását felülmúlják.
A PlayStation 5 processzor és GPU terén is meg fog újulni, az alapot pedig az AMD szolgáltatja. Processzorból egy harmadik generációs, 7 nm-es gyártástechnológián alapuló, 8 magos Zen 2 lesz a befutó, mely a következő évekre nézve biztosan szilárd alap lesz. A GPU egy speciális AMD Navi lesz, mely támogatni fogja a sugárkövetést, ami a Geforce RTX kártyákkal rendelkező PC játékosok számára elérhető látványt biztosítja majd. A sugárkövetésnek köszönhetően a fényútjának modellezése 3D-s környezetben még élethűbb lesz.
Komoly szívfájdalom volt a Sonynál, hogy a PS3 és PS4 generáció váltása hangzásvilágban nem hozott komoly újítást, de ez a PlayStation 5 esetében változni fog, hisz a fejlesztők rá fognak menni a térhangzásra, amelyet mindenképp külső hardver nélkül, virtuálisan szeretnének megvalósítani.
A merevlemez már jó ideje beszédtéma a konzolok esetében. A PlayStation 5 végre megkapja az SSD-t nem csak külső adattárolóként, hanem elsődleges tárolóként is. A PCI Express 4.0 szabványnak köszönhetően a PS5 esetében a PC-hez képest magasabb sávszélesség lesz elérhető. Ez azért fontos, hisz sok játék esetében a betöltési idő , vagy épp a gyorsutazás már szinte percnyi időt vett igénybe, amit nehezen toleráltak a játékosok. Ez az újítás töredékére csökkenti majd a várakozási időt.
Beszédtéma a felhő alapú megvalósítás is, melyet a Microsoft a következő generációnál már szeretne megvalósítani. Mark Cerny elmondta, hogy 4 generáció díszítette a nappalikat és még egy ötödik biztosan fizikailag jelen lesz az otthonainkban, de a későbbiekben ez minden bizonnyal változni fog.
A kontrollerrel és VR-rel kapcsolatban nem sok újat tudtunk meg….
A cikket írta a rendszerigeny.hu csapata