Magazin

Kövesd velünk a technológiai újdonságokat!

ÚJGENERÁCIÓS SZIMULÁTOROZÁS – ASSETT CORSA COMPETIZIONE TESZT

Elérkezett ez a nap is, végre nextgen konzolokon is elérhető a Kunos Simulazioni autóversenyzős szimulátor játéka, az Assetto Corsa Competizione.

PC-n a Steam Korai hozzáférés programjában ugyan már 2018 július 27-én játszható volt. A tesztfázisból 2019 május 29-én került ki, ami egyben a PC-s verzió megjelenési dátuma is lett.

Picit több mint 1 évet kellett várni a konzolos játékosoknak is, hogy végre egy igazán jó, és sok szempontból kielégítő, nagyon valósághű szimulátort kapjanak. Így 2020 június 23-án landolt is Xbox One-on és PS4-en. Ezeket az akkori gépeket elég rendesen izzasztotta is, nem vegyesek voltak a fogadtatások. Sokszor teljesítménybeli problémák akadtak.

No, de ne is fecséreljük a múltra a szót, nézzük inkább milyen lett a nextgen változat.

A tavalyi Gamescom-on kapott megjelenési dátumot az AC: Competizione újgenerációs konzol megjelenése, amit tartani is tudott, így nem csúszott a megjelenés.

Miben is tér el a Competizione az alapjátéktól?

Az alapjáték még 2014-ben debütált, a legfontosabb eltérés a két variáns között az az, hogy amíg a sima Assetto Corsaban akár bármilyen felépítésű autóval mehetünk egészen a teljesen széria utcai autóktól a motorsport csúcsának számító Formula autókig, addig a Competizione inkább a GT széria köré épül. Így lehetséges az is, hogy a Competizione a 2018, 2019, 2020 Blancpain GT bajnokság és a Spa 24 Hours hivatalos játékává vált. További DLC-k megvásárlása után, hivatalos úton elérhető még az Intercontinental és a British GT bajnokság is. Egy szó mint száz, a Competicione kifejezetten a GT bajnokság szerelmeseinek kedvez. GT szabályrendszer, 100%-ban valósághű pályákkal a hivatalos pilótákkal és csapatokkal.

Első indítás után egyből bele is vágnak minket a mélyvízbe. A Lamborghini Youngster Programme keretében próbára tesznek minket, nappal, éjszaka, száraz és esős körülmények között. Persze hol is tehetnénk mindezt mint Monzában, a program elnevezéséből vélhetően pedig már kitaláltátok, de egy Lamborghini Huracan SuperTrofeo volánja mögött.

Amint letudtuk ezeket a gyors teszteket, a rendszer besorol minket egy osztályba, és megpróbálja behatárolni, hogy milyen erősségű AI ellenfeleket és milyen segítségeket kapcsoljon be ahhoz, hogy gyakorolni és élvezni tudjuk a játékot. Ezeket persze mi is beállíthatjuk, nem muszáj a gép által ajánlottakat elfogadni.

A teszt után a Special Events-en kívül minden azonnal elérhetővé válik. Ha egyből bajnokságban szeretnénk versenyezni választhatjuk a karrier módot. Barátainkkal vagy másokkal szeretnénk versenyezni vár minket a többjátékos részleg. A szabad gyakorlás módban pedig bármikor, bármennyit tesztelhetünk, bárhol, bármivel.

Kezdő játékosoknak kifejezetten ajánlott a karrier résszel kezdeni, itt szépen meg lehet tanulni, hogy mikor, mi következik egy adott szakaszban. Szabadedzések, időmérő és verseny vagy versenyek. Közben pontokat gyűjtünk és haladunk előre a bajnokságban is.  A szabad gyakorlás rész is ajánlott még. Itt tényleg korlátlan mennyiségben üthetjük a vasat, hogy minél jobb időket préseljünk ki a kocsiból, megismerjünk egy ismeretlen pályát. Vagy épp gyakoroljuk az esőben való autózást.

A játék is sok segítséget nyúlt a különböző visszajelzésekkel, hogy itt még gyorsulhatnánk, ott fékezhetnénk akár picit később, vagy inkább válasszunk más kanyar bejárati ívet. 6-os színskála segítségével értékel minden kanyart, egyenes szakaszt, féktávot.

  • Piros: Nagyon nagy hiba esetén mutatja ezt. Ilyen pl a pálya elhagyás, megforgás.
  • Kék: Túl lassú a tempónk a két mért szakasz közt
  • Narancssárga: Ezt olyanra adja amikor már valamit majdnem jól csinálsz, de mégsem.
  • Citromságra: Olyan hibák amik még épp, hogy beleférnek, de már necces volt.
  • Lime zöld: Ez már a nagyon jó szint. Jó tempó, jó kanyarvétel.
  • Sötét zöld: Kiváló megvalósítás, kiváló értékelés.

Ha azt látjuk, hogy minden négyzet zölden világít, az azt jelenti, hogy már nagyon jól beleszoktunk az autó vezetésébe és ráéreztünk a pályára is. Ha felváltva szerepel a piros, zöld, narancssárga akkor van még hova fejlődnünk.

Gyakorlottabb, profibb játékosok nyilván egyből a többjátékos részének esik neki. Különböző portálokon, közösségi oldalakon ligákba vergődve is versenyeznek nagyon sokan. Nagyon sok, előre megbeszélt időpontú verseny is szokott születni, így érdemes csatlakozni egy ilyen közösséghez.

Az Assetto Corsa Competizione egy nagyon összetett szimuláció. Főleg, ha kikapcsolunk minden segítséget. Eddig nem említettem, de egy normális, FFB-vel ellátott, kormány a minimum ami dukál a játékhoz. Ilyen szinten ez alap követelmény. Belépő szintű kormány lehet 1 Logitech G29, G920, G923. Vagy Thrustmaster TMX Pro is. Ezeket a kormányokat ajánlani tudom, persze a határ a csillagos ég. Aki viszont megfelelő játékélményt szeretne, ezek alá semmiképp se adja. A lényeg, hogy a kuplung, fék, gáz trió megtalálható legyen a pedál szetten. Legyen normális műterhelése a kormánynak, így fogjuk teljes mértékben érezni a pályát és az autót. Az autó beállításait bízhatjuk a gyors beállításra is, de a megfelelő beállításra úgyis csak gyakorlás útján tudunk rájönni. Mindenki teljesen máshogy vezet, rá kell éreznünk a számunkra megfelelő beállítás elérésére.

Next gen játék, de tényleg nextgen?

Bár a jelenlegi konzolokon a kompatibilitás miatt futott már a előző generációs verzió is, de azért teljesen más élményt nyújt a nextgen kiadás. Az Xbox Series és PS5 verziók immáron 4K 60FPS-el futnak a konzolokon, magasabb felbontású textúrákkal, részletesebb és kidolgozottabb modellekkel. Ez egyaránt igaz az autókra és a pályára is.  A korábban említett előző generációs teljesítménybeli problémákat kiküszöbölve, az erősebb hardvernek köszönhetően végre otthonra talált az Assetto Corsa Competizione.

A hangokra nem térnék ki külön, ezen része a programnak, eddig is zseniális volt. Fejhallgatóval vagy egy jó hangrendszerrel iszonyatos eufóriát okoz.

Reméljük innentől nincs megállás és egyre több DLC-t érkezik majd a játékhoz. Elhozva különböző kihívásokat és bajnokságokat. Fontos megemlíteni még, hogy aki rendelkezik az előző generációs verzióval, ők mind ingyenesen tudnak frissíteni a nextgen kiadásra, már, ha lecserélték a korábbi gépeiket az újakra.

Összegezve a látottakat és nagyon örültem, hogy végre megérkezett a nextgen változat is. Így már teljesen más élmény játszani a játékkal mint eddig. A játék szép lett, jót tett neki a natív 4K felbontás. Persze szimulátor játék esetén ez a legkevésbé fontos dolog. A PC-s verzióhoz képest lehetne még mit finomítani rajta, talán picit így is túl egyszerű vele játszani. Bár, kezdő játékosoknak akik más autós játékokat játszva kezdenek neki, biztos nagy kihívás lesz az autók pályán tartása.

Szeretnénk megköszönni a játék hazai forgalmazójának, a Magnew-nak, hogy biztosította számunkra a játékot. A játék tesztelése Xbox Series X-en történt.

A cikket írta: Szajcsán Márk – rendszerigeny.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Lépj velünk kapcsolatba!

Írj nekünk és kollégáink a lehető leghamarabb válaszolnak!